Skip to main content

Leren

‘Ik leer leren’

Een snelweg naar leren

In de ‘ik leer leren’ training richt Sophie zich op de ‘voorwaarden’ die kinderen (vanaf het vierde leerjaar) nodig hebben om te leren. Waar huiswerkbegeleiding stopt bij de inhoud van de vakken, gaat Sophie een stapje verder en legt ze de nadruk op hoe je het best kan leren. Wat de training uniek maakt is dat ze geschikt is voor kinderen met verschillende leerstijlen. En zich niet enkel richt op ‘beelddenkers’ en visueel ingestelde kinderen. Omdat ze efficiënter en met veel meer plezier leren, behalen de kinderen al betere resultaten op school nog voor de training is afgerond.

De reacties van de kinderen spreken voor zich:

  • “Als ik me niet kan concentreren, dan zorg ik er zelf voor dat ik er weer met mijn hoofd bij ben.”
  • “Gelukkig weet ik nu hoe ik me kan voorbereiden op een toets.”
  • “Ik snap nu beter waarom en waarvoor ik leer. Huiswerk maken doe ik nu met meer plezier.”

En ook de ouders reageren enthousiast:

  • “Huiswerk maken is niet langer een ‘strijd’. Ik wou dat we de methode veel vroeger hadden ontdekt.”

Leren

Studiekeuzebegeleiding

De juiste studiekeuze maken (of opnieuw moeten maken) is voor steeds meer jongeren een ernstig probleem. Onzekerheid, verwachtingen van de ouders, familietradities of keuzes van vrienden zijn maar enkele factoren die de beslissing nog moeilijker maken dan ze vaak al is. Tegelijkertijd zijn er ook zoveel opties om uit te kiezen.

Herken jij jezelf of je zoon of dochter ook in dit verhaal? Contacteer dan Sophie voor een KernTalentenAnalyse.

Via een KernTalentenAnalyse krijg je een genuanceerd zicht op je karakter of je ‘zijn’. Je ontdekt je waarden en komt te weten wat jou precies energie geeft. KTA zet je als mens centraal. Je wordt niet in een hokje geduwd. Het verslag dat je nadien ontvangt is het ideale instrument om gelukkiger te worden in je werk, relaties en professionele ontwikkeling.

Spectrum biedt studiekeuzebegeleiding aan voor leerlingen van het hoger middelbaar en voor studenten.